(Bozuk Rölanti) ve Çözümleri
Motorun rölantide çalışırken devamlı devirin değişmesi,
rölantinin bozulması ve dalgalanması, devrin düşmesi ve motorun stop etmesi
yada teklemesi durumunun benzinli
motorlar için tahmini sebepleri aşağıda sıralanmıştır. Kesin sonuç için yine
diagnostik cihaz kontrolü gerekir
*Buji bozuk veya buji tırnak aralığı yanlış (ayarsız).
*Ateşleme bobininin veya buji kablolarının kopuk-arızalı
olması.
*Ateşleme bobininin arızalı olması.
*Klasik ateşleme sistemine sahip bir motorsa distribütörün
arızalı olması, avans ayarının bozuk olması, sente ayarının-ateşleme
zamanlaması ayarının bozuk olması.
*Emme manifoldunda hava kaçağı (vakum kaçağı) olması.
*Karter havalandırma sisteminde (PCV) arıza olması,
sistemdeki hortumların çıkmış-yırtılmış-delinmiş olması, kelepçelerinin
gevşemiş olması.Pcv valfinin arızalı olması.
*EGR sistemi arızası. EGR valfinin bozuk olması. EGR
valfinin sürekli açık konumda kalması veya sürekli kapalı konumda olması.
*Gaz kelebeğinin arızalı olması. Gaz kelebeği boğazının
yağlanması-kurum kaplanması.
*Rölanti ayar valfinin bozuk olması (bu valf eski tip gaz
telli gaz kelebeklerinde bulunur genellikle)
*Fren servosu (hidrovak-westinghouse) ile emme manifoldunu
birbirine bağlayan hortumun çıkmış-delinmiş-gevşemiş olması veya fren
servosunun arızalı olması. Eğer böyleyse emme manifoldu buradan vakum kaçağı
yapar ve rölanti bozulur.
*MAF sensörü (hava kütle ölçer) ile gaz kelebeği arasındaki
hava emiş hortumunda delik-çatlak-gevşeme.
*Motorun supaplarının arızalı olması. Supap boşluk ayarının
bozuk olması. Supapların erimesi (yanması). Özellikle lpg’li araçlarda
olasıdır.
*Yakıt enjeksiyon sistemi arızası. Enjektör arızası,
enjektörlerin tıkanmış-kirli olması.
*Motorun hararet yapmış olması.
*Hava filtresinin aşırı kirli veya tıkalı olması.
*Oksijen sensörünün arızalı olması. Oksijen sensörü motora
alınan hava-yakıt karışımının ayarlanmasını sağlar. Sensör arızalı olduğunda,
hava-yakıt karışımı aşırı zengin veya aşırı fakir olabilir. Fazla zengin
karışım olursa motorun yakıt tüketimi artar; aşırı fakir karışım olursa rölanti
devri bozulur. *Silindir kapak contasının arızalı olması, bu contadan
kompresyon kaçağı veya yağ kaçağı veya su kaçağı olması.
*Gaz kelebeği konum sensörünün arızalı olması.
*EVAP karbon kanister (benzin buharı tahliye) sistemi
arızası.
Yorumlar
Yorum Gönder