Rölanti Dalgalanmasının Nedenleri

 

 

(Bozuk Rölanti) ve Çözümleri

Motorun rölantide çalışırken devamlı devirin değişmesi, rölantinin bozulması ve dalgalanması, devrin düşmesi ve motorun stop etmesi yada  teklemesi durumunun benzinli motorlar için tahmini sebepleri aşağıda sıralanmıştır. Kesin sonuç için yine diagnostik cihaz kontrolü gerekir

*Buji bozuk veya buji tırnak aralığı yanlış (ayarsız).

*Ateşleme bobininin veya buji kablolarının kopuk-arızalı olması.

*Ateşleme bobininin arızalı olması.

*Klasik ateşleme sistemine sahip bir motorsa distribütörün arızalı olması, avans ayarının bozuk olması, sente ayarının-ateşleme zamanlaması ayarının bozuk olması.

*Emme manifoldunda hava kaçağı (vakum kaçağı) olması.

*Karter havalandırma sisteminde (PCV) arıza olması, sistemdeki hortumların çıkmış-yırtılmış-delinmiş olması, kelepçelerinin gevşemiş olması.Pcv valfinin arızalı olması.

*EGR sistemi arızası. EGR valfinin bozuk olması. EGR valfinin sürekli açık konumda kalması veya sürekli kapalı konumda olması.

*Gaz kelebeğinin arızalı olması. Gaz kelebeği boğazının yağlanması-kurum kaplanması.

*Rölanti ayar valfinin bozuk olması (bu valf eski tip gaz telli gaz kelebeklerinde bulunur genellikle)

*Fren servosu (hidrovak-westinghouse) ile emme manifoldunu birbirine bağlayan hortumun çıkmış-delinmiş-gevşemiş olması veya fren servosunun arızalı olması. Eğer böyleyse emme manifoldu buradan vakum kaçağı yapar ve rölanti bozulur.

*MAF sensörü (hava kütle ölçer) ile gaz kelebeği arasındaki hava emiş hortumunda delik-çatlak-gevşeme.

*Motorun supaplarının arızalı olması. Supap boşluk ayarının bozuk olması. Supapların erimesi (yanması). Özellikle lpg’li araçlarda olasıdır.

*Yakıt enjeksiyon sistemi arızası. Enjektör arızası, enjektörlerin tıkanmış-kirli olması.

*Motorun hararet yapmış olması.

*Hava filtresinin aşırı kirli veya tıkalı olması.

*Oksijen sensörünün arızalı olması. Oksijen sensörü motora alınan hava-yakıt karışımının ayarlanmasını sağlar. Sensör arızalı olduğunda, hava-yakıt karışımı aşırı zengin veya aşırı fakir olabilir. Fazla zengin karışım olursa motorun yakıt tüketimi artar; aşırı fakir karışım olursa rölanti devri bozulur. *Silindir kapak contasının arızalı olması, bu contadan kompresyon kaçağı veya yağ kaçağı veya su kaçağı olması.

*Gaz kelebeği konum sensörünün arızalı olması.

*EVAP karbon kanister (benzin buharı tahliye) sistemi arızası.


Yorumlar